Schooljudo

In schooljaar 2020-2021 zijn wij gestart met schooljudo. Dat houdt in dat de leerlingen van groep 4 t/m 8, één blok van acht weken per schooljaar, aan de slag gaan in de speelzaal met judolessen. Deze judolessen zijn erop gericht om de sociaal emotionele-, cognitieve- en fysieke ontwikkeling van de leerlingen te ondersteunen. Tijdens de judolessen leren de kinderen over de schooljudo-waarden; vertrouwen, samenwerken, respect, beheersing, weerbaarheid, discipline en plezier.
Het eerste jaar staat vertrouwen centraal tijdens de judolessen. Met echte judomatten en complete judopakken toveren we de speelzaal om tot een dojo en zorgen we voor de totaalbeleving.

Natuurlijk wordt er naast de judolessen ook in de klas gewerkt aan de schooljudo-waarden.